15. nap: Roccella Ionica – Riposto (Szicília) derült ég, napsütés 20-33 fok

P1130018Reggel negyed 7-kor indultunk, borult volt de langyos idő és sima a víz. Ma 58 mérföldet kell megtenni. Nagy átlagban 4,7 knots-al haladunk a kis szélben. A fiúk előző nap nagyon kimerültek és alig aludtak, ezért Anyuval mi lányok ketten vittük a hajót egész délelőtt, míg felébredtek. 9 körül még szivárványt is láttunk a hegyek felett, ahol esett. Ránk kinn a vízen pedig hétágra sütött a nap. Delfint újra láttunk, szél is kerekedett a délelőtt folyamán , de csak 19 knots-ig, picikét megdöntögetve vele a hajót. 11 után már le is csendesedett a szél, mert a felénk igyekvő felhő irányt váltott, és vitte a szelet is, így elkerült minket. 11:45-kor újabb ellenőrzésen estünk át a parti őrség jóvoltából. Beálltak mögénk, lekérdezték hová megyünk, és megnézték a hajó számát, nemzetiségét is, és mivel minden oké volt így 5 perc után el is mentek. Kaptunk tőlük egy jó tippet is, hogy a következő sarok után a tenger 3-as 4-es, és vigyázzunk. A nap annyira beindult, hogy 33 fok volt árnyékban 2  órán keresztül. Ki is használtuk és napoztunk.

A sima vízen pedig a nagy hullámzás előtt még főztünk is egy kicsit, mert sokáig biztosan nem eszünk majd. Kettő felé meg is jött a 22-as szél, és motorozás helyett csak vitorláztunk, mentünk is 5,6-al, de helyenként 6-7 csomóval is. Reffelt fokot kezdtünk használni, mikor a szél 22 knots fölé ment. 3-4-es tengeren haladtunk estig, de 7 felé már elült a szélt, és az utolsó 10 mérföldet sima tengeren tettük meg eső nélkül, pedig egész délután kerülgetett minket. Az éjszakai fények gyönyörűek voltak Szicílián, kivéve az egyetlen hátrányt, hogy a mi Marinánk fényeit egyáltalán nem találtuk. Kerestük távcsővel, de csak alig 3 kilométerrel a part előtt láttuk meg. Még jó hogy előtte a pilot könyvben megnéztük, hogy a Marina felett van egy nagy templom, így tudtunk tájékozódni. Ez adta meg az irányt is később. Beérve a kikötőbe egy hatalmas két árbócos, 5 szálingos hajót láttunk parkolni. Benn a recepció mellett kötöttünk ki, kitöltöttük a papírokat, és végre kifújhattuk magunkat. Kaptunk elektronikus kulcsot is a kapukhoz meg a fürdőkhöz. Ez egy nagyon igényes Marina. Még hajszárító is volt a fürdőben, és elég tiszta is volt, de drága. De egy előnye van, hogy az Etna tövében fekszik.